zaterdag, augustus 05, 2006

Spin (Sebastiaan?)

Wie kent niet het fameuze gedichtje van Annie M.G. Schmidt "Dit is de Spin Sebastiaan". Het is inderdaad niet goed met hem gegaan.
Afgelopen week, of is het al weer een week geleden? Anyway, afgelopen week sta ik mijzelf af te drogen na het douchen. Bij gebrek aan handdoekrekje op de badkamer (deze hebben we na 4 jaar nog steeds niet), hangen onze handdoeken te drogen tot volgend gebruik over de badrand. En die pak ik er dan voor het volgend gebruik weer vandaan en gooi die dan op de vloer voor de douchecabine. (En nu niet denken dat wij een heel jaar met onze handdoek doen, nee 2 keer en soms 3x). Zo ook dus afgelopen week. Mijn haren waren al in de harenhanddoek gewikkeld en ik droog mij vrolijk af. Je kent dat wel, voorkant, rug, en dan zo naar beneden. Enfin, dat doe ik ook. En terwijl ik mijn benen afdroog, zie ik HEM. . . . . Sebastiaan. Gil, krijs, griezel, gruwel en walg. Want Sebastiaan is namelijk geen kleine jongen, maar een reus die in de tropische temperaturen van Nederland ook uitgegroeid is tot tropisch formaat. Dik, zwart en harig en in mijn ogen enorm gemeen. Aan M heb ik even niets, want die staat zich onder de douche te bescheuren. Ik was inmiddels ook al pissig, want het kreng zat mooi in mijn badkamer, en kwam uit mijn handdoek en had mogelijk dus ook op mijn lichaam gezeten.
Maar goed, ik moest toch wat. Groot plastic tupperbakje gepakt en over Sebastiaan gedeponeerd, die het bijna voor elkaar kreeg met bakje en al er van door te gaan. Opeens ging mij een lichtje branden. Ik sta ook bijna altijd op apengapen als M zijn deo spuit, dus wat zou Vogue Blue op de spin voor effect hebben. Nou ik kan kort zijn, helemaal niets. Ik mocht van M geen Deet spuiten, want dat was zielig.
Na het douchen heeft M Sebastiaan met een flink stuk wc papier doodgemaakt en doorgespoeld en toen pas kwam de scrapper weer in mij los. Ik was stom geweest, ik had een foto moeten maken (flink ingezoomd) van Sebastiaan en daar een pagina van moeten maken. Maar ja gedane zaken nemen geen keer, dus die vlieger gaat niet op. Alhoewel?? Het spinnenseizoen moet natuurlijk nog beginnen.

4 opmerkingen:

Marjolein zei

Oh jasses.......dat zijn helemaal geen leuke dingen..........Lekker hoor, dat je niet even hulp kreeg... en die foto.....tja, meestal heb je onder de douche de camera niet bij je LOL

liefs Marjolein

Paule zei

Tja, dit verhaal had natuurlijk toegevoegd moeten worden aan jou CJ:-)
Reminds me, ik zal mijn bijdrage even opladen bij foto-emmer:-)

Andrea zei

Haha heb jij niet bij jouw eigen CJ het liedje van de spin Sebastiaan??

Petra zei

jazeker. Het gedichtje van Wijlen Annie M.G. Schmidt.