dinsdag, augustus 15, 2006

Poetsen, poetsen en nog eens poetsen en de gang...

die is helaas nog lang niet af. Als er iets tegen zit, dan gaat ook bijna alles mis. Verf voor de deur was op, ik naar Formido vrijdagmiddag voor nieuwe alleen Histor acrylverf hadden ze niet meer (wit), maar wel huismerk Goldcircle. Dan die maar meegenomen, met als gevolg een post, voordeur en binnenkant toiletdeur met die verf gedaan. Wat een bocht zeg. Het schilderwerk voelt niet glad aan. Oude woonkamerdeur van bevriende buurtjes J&F gekregen. Na laag 2 van huiskamerkant was ook de bus Goldcircle leeg. Ik vandaag wederom naar de Formido voor een bus wit. En wat denk je.... ook op. Ik was zo pisnijdig. Wat een slechte inkoop zeg en wanneer komt de nieuwe voorraad.... donderdag. En als je dan ook nog last hebt van PMS die nog een paar dagen doorwerkt nadat de menstruatie is begonnen, kan je je wel voorstellen dat ik goed pisnijdig was.
Het plafond zit er ook nog niet in, want we komen domweg tijd te kort.
Ik moet nog 1x de gang witten. Nog 1 stukje verven (wit met Histor.. restantje) en M moet nog wat sierlijsten plaatsen, de constructie voor het raam bouwen, opdat ik die weer kan behangen en sauzen.

Maar goed, wat heb ik wel gedaan?? Gepoetst.
Ben gisteravond begonnen met onze slaapkamer. Emmer sop mee, stofzuiger mee en MTV aan. Onder het genot van "Sweet Sixteen" de slaapkamer een grote verlate voorjaarsschoonmaak gegeven. De bedden weer verschoond (nog geen week geleden ook al, maar ja in een schone kamer moet ook een fris bed). Ondertussen de kussens voor de logeerkamer gewassen en gedroogd. En de kamer een goede stofzuigerbeurt gegeven.
Daarna de overloop op de 2e aangepakt.

Vandaag de woonkamer een grote beurt gegeven. Al het Swarovski in een sopje van heet water en azijn gelegd om te laten weken en het oude glaswerk en servies ondertussen een korte vaatwasbeurt gegeven. Ook hier heb ik mij onder het poetsen laten begeleiden door een stukje beeld (de dvd " the 40 year old virgin") en zo af en toe wat te drinken. De tijdschriften uitgezocht (ma je krijgt zondag weer een stapel Computer Idees) en alles flink afgenomen met een sopje. Dit laatste was na al het zaagwerk, schuurwerk en sloopwerk flink nodig. De kamer grondig gezogen en nu hoef ik alleen morgen nog maar eens te zuigen en dan met schoon water de vloer te dweilen.

Vanavond de badkamer een zeer grote beurt gegeven. De stoomeend maar eens te voorschijn gehaald en gewapend met een sopje en een paar theedoeken er voor gezorgd, dat de badkamer weer als nieuw is. En toen was het 12 uur ....

Morgen (ehm... straks) zoals gezegd nog een keer witten, wat schilderen en de keuken en wc beneden grondig poetsen. En dan woensdag even relaxen en de dames van het vliegtuig ophalen.
Ik zal als ik het niet vergeet snel wat foto's morgen maken en uploaden van het resultaat tot nu toe.

1 opmerking:

Marjolein zei

Kind....... wat ben je druk!! Maar..... als alles weer schoon is, voel je je ook weer happy. Succes met schilderen!