donderdag, augustus 24, 2006

Strijken is weer leuk (ssstttt. ... niet doorvertellen, anders strijkt M nooit meer!!!)

Na vele drama's van lekkende strijkijzers was ik het zat. Spuugzat. Inmiddels was ik toe aan strijkijzer nummer 4 of 5 in 8 jaar en wat doe je dan??? Je gaat op jacht op internet.
Een paar weken geleden had ik een hoeveelheid was zo hoog als de Matterhorn op schaalmodel. Voordat wij naar de camping gingen wilde ik die stapel weggewerkt hebben, dus een aantal avonden en middagen strijken (ja, ik zei toch dat het een schaalmodel Matterhorn was!) en alles weggewerkt. Kapot, maar voldaan lag alles schoon, gestreken en wel in de kast.
Inmiddels een paar weken verder en vele wassen verder lag er een nieuwe Matterhorn op mij te wachten. Maar de moed schoot mij steeds in mijn schoenen. De laatste strijkijzer die ik kocht dateert van minder dan een jaar geleden, een bestron geloof ik van €10 bij de Bas gekocht. Maar dit kreng vertoonde de zelfde verschijnselen als zijn dure voorgangers van gerenomeerde merken. Te weten: lekken onder het strijken. En dit is zeer frustrerend.
Enfin, op de verjaardag van mijn vader even in de Wehkampgids gekeken en daar zag ik hem, de Philips stoomgenerator CG8020. Alleen de prijs, die hield mij een beetje tegen.
Op internet druk aan het zoeken geslagen en vele reviews gelezen. Hij was wel erg goed als ik de vele dames (en sommige heren) mocht geloven. Op de site van de BCC bleek hij even duur als bij de Wehkamp, alleen je kreeg er geen gratis strijkplank bij. Goed, maandagavond voor zeven uur de knoop doorgehakt, electronisch de bestelling geplaatst en de volgende middag ging de deurbel. Ze kwamen mijn held en bijbehorende plank leveren.
De Matterhorn werd dit keer in een paar uurtjes bedwongen in plaats van in een paar avonden/ middagen. Katoenen dekbedovertrekken die zwaar verkreukeld waren bleken een eitje om te bestrijden. En dan te bedenken dat M een jaar geleden mij al had verteld over het apparaat, omdat zijn chef er een heeft en zeer tevreden was. Ik vond het maar onzin. Waar was ik toen met mijn hoofd.

ff een plaatje van mijn held:


Is die niet goddelijk mooi?

Geen opmerkingen: