donderdag, augustus 24, 2006

Op stap met mijn SG maatjes

Zoals jullie weten was ik afgelopen week - ehm... sorry, vorige week druk bezig met poetsen. Doel was een schoon huis zodat ik het verre bezoek zonder schaamte kon ontvangen. Scrapkamer/ logeerkamer is inmiddels weer een zooitje. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg. Het enige wat ik doe is een beetje scrappen.

Maar goed, terug naar mijn gasten. De dame met het rode haar is AJ (Anne-Jeanette) uit Zweden en de andere dame is Bobbie uit de VS. Zij waren voor 2 nachten mijn gast.

Vanuit Schiphol reden we redelijk vlot in de richting van Rotterdam, echter zoals gebruikelijk kwamen we in een kleine file even voorbij Delft. Daarna vlot weer door naar de tussenstop op weg naar huis... Kinderdijk.
Hierbij wat sfeerimpressies (tip: na 17:30 is het parkeren gratis en de molens zijn er dan ook nog :) )



Een interessant kunstwerk (??) in het water. Titel: metalen geit op hooibaal in water.










En waar is Kinderdijk nu beroemd om???

Juist ja de molens





En een close-upje








Na de molens gingen we richting Spijkcity. Hier wederom wat vertraging. Reden een flinke botsing op de Hartelbrug (3 auto's op elkaar) en maar 1 rijbaan over om het eiland op te komen.
's Avonds Chinees gegeten. Geleerd dat onze Chinees smakelijker is dan de zweedse (en nu niet aan mannen denken, maar aan eten!)

Volgende dag na het ontbijt naar de Maeslantkering in HvH gegaan. We waren vroeg op want de stoffeerders zouden tussen 9 - 11 komen. Ze kwamen op tijd, ruim op tijd. Te weten 8:10. Wij allemaal nog in onze pj's, maar om 9 was iedereen fris, schoon en klaar om weg te gaan.


Een van de vele zeeschepen die langskomen iedere paar minuten gezien door de kering heen.

's middags zouden 2 andere ScrapGoods dames in Rotterdam bij het hostel aankomen. Door miscommunicatie (aanname van mijn zijde) stonden wij bij het verkeerde hostel. Maar even later zaten we met zijn allen toch in Hotel NY aan de thee.
met de klok mee: Kirsten, Suzanne, moi (i/h rood), Bobbie en AJ.
Ik mocht zelfs van Suzanne in haar reuze Ford rijden (freestar of zoiets.), maar dat durfde ik niet. Deze auto is 1 1/2 keer zo groot als ons kikkertje. 's Avonds broodje Doner gegeten bij ons thuis en gekletst.

Geen opmerkingen: