vrijdag, juli 28, 2006

lijm verwijderen van de trap




Gisteren begonnen met de oude lijmlaag van de vreselijke oude roze trapbekleding. Maar voor het zover was eerst bij de Formido alle mogelijke middelen hiervoor bestudeerd. Uiteindelijk naar huis gegaan met een bus Alabastine lijmverwijderaar, mondkapjes, dikken stoffen handschoenen, een goedkope platte kwast en een driehoekskrabber. Oftewel alles wat nodig is om veilig met het tuig te gaan werken en het klusje (zeg maar gerust rotklus) te klaren.
Thuis voorzorgsmaatregelen getroffen voor wat onze 2 viervoeter betreft. Lappie had ik opgesloten op zolder (onze slaapkamer) met bakje water en kattenbak en Teigetje, die liep in en uit. Zowel de voordeur als de tuindeur waren open.

Alles onder controle dus, zou je denken, dus hup aan de slag gegaan. De eerste 4 treden verliepen vlekkeloos. Teigetje bleef keurig buiten en ik kon dus veilig aan het werk.
Net toen ik de 5e tree in de rotzooi had gezet en zelf even in de kamer gelopen was hoorde ik het belletje van Teigetje. Voordat ik wat kon doen of zeggen was meneer hup, hup, hup achter een grote vlinder aan naar boven gevlogen. Natuurlijk met zijn poten over de troep heen.
Ik schrok mij rot. Spurte naar boven en voordat meneer grom of grauw had kunnen zeggen greep ik hem in zijn nekvel en ging met hem de badkamer in. Snel badkamer deur dicht, meneer met kont en al in wasbak gezet en kraan open. Spoelen die poten. Kennelijk was hij te geshokkeerd voor wat hem overkwam, want hij liet alles keurig toe. Afdrogen, poten ruiken en nogmaals spoelen. Inmiddels was hele kater drijfnat, dus grondig afgedroogd en bij Lappie op de slaapkamer gedeponeerd.

Eind goed, al goed.

5 opmerkingen:

Andrea zei

Oh ja komt me heeel bekend voor!
Hebben ze een zintuig voor , poezen, voor dit soort acties.. Hbe een laminaat met blauwe poezenpootjes boven.. helaas ontdekten we dat pas toen poes met opgedroogde verf op zijn pootjes op schoot kwam liggen....
Nog even Petra, straks is het allemaal supermooi!

Paule zei

Gelukkig is het goed afgelopen met Teigertje!
Dit insireerd me wel om onze 'oud rood met grijze linoleumtrap' stijl jaren 50 eindelijk eens onder handen te nemen.
Wat ga je nu op de treden doen?

Marjolein zei

Oeps, wat goed dat je zo snel reageerde zeg, dat spul is dikke troep!! Arme poes....... zal ie nou een trauma hebben???

Marjolein zei

Jeetje zeg, goed dat je zo snel reageerde! Dat spul is echt troep. Arme poes, heeft ie nou een trauma?

Anoniem zei

Dit was voor ons een uitkomst, hopelijk hebben anderen er iets aan:
http://www.1epchulp.nl/trap_lijm_verwijderen_tapijt_verf_middel/trap_tapijt_verwijderen_schuren.htm