zaterdag, augustus 11, 2007

Dagje Dierentuin

Goedemorgen allemaal, of ik kan beter zeggen goedemiddag, immers het is 8 uur later bij jullie. Het wordt hier vandaag een graad of 99 F (zo'n 38 graden Celcius), dus we gaan straks naar Estes Park en de Rocky Mountains.
Gisteren zijn Anita, Caela en ik naar Denver Zoo geweest. Echt een supergave dierentuin. Ik vind Blijdorp al mooi, maar Denver Zoo is nog iets mooier. Je kan heel veel dieren echt van heel dichtbij zien, omdat er enorme ramen tussen hun buitenverblijf en ons zitten. Hun buitenverblijven zijn ook behoorlijk groen en natuurlijk ingericht. Toen we aankwamen begon het net te onweren en te regenen, dus hebben we maar ergens geschuild en onze boterhammen gegeten. Toen gingen we echt de dierentuin in. Eerst bij de roofdieren (Leeuwen en Hyena's) langs, die net te eten hadden gekregen. Echt gelachen bij de Hyena's. Het gezegde, " Als er 2 honden vechten om een been gaat de derde er mee heen" ging hier letterlijk op. Ik heb zelfs gezien dat een hyena een andere (grotere) uitdaagde, door met een kip in zijn bek iedere keer op hem af te rennen. De grotere ging er dan achterna. Hele leuke foto's van gemaakt. Zal proberen om die later vandaag (vanavond onze tijd of morgen) op mijn blog te zetten.
Verder de Mountain Lion gezien en gehoord. Zijn geluid lijkt op die van een kat die moeilijkheden heeft om te miauwen. Mooi beestje overigens. Grizzly bears gezien (zijn echt teddyberen om te zien), black bears, bisons, longhorn sheep, de gebruikelijke Afrikaanse dieren. Mooie vogels, oa. mijn favoriet, de toucan, slangen, vissen en zeehonden.
Kortom een heel leuke middag geweest. We waren rond een uur of half acht weer thuis in Evans.

1 opmerking:

Andrea zei

Leuk zo´n update vanaf daar!!
veel plezier nog!