woensdag, januari 17, 2007

Scrappen bij Francine

Of beter gezegd, een supergezellige dag in Monnickendam.

Zondagmorgen vroeg opgestaan, alhoewel, zo vroeg was het nu ook weer niet. Om 8 uur op en toen na een klein ontbijtje van 2 boterhammen en een kop Senseo onder de douche gesprongen. Snel de laatste spullen bij elkaar gezocht en in de auto gestapt om de rit naar Monnickendam te maken. Routebeschrijving lezen valt toch niet mee, want je moet ook nog eens op het verkeer letten en zorgen dat je geen afslagen mist.

Van te voren even Monnickendam op de kaart opgezocht en het lag (ligt nog steeds ;) ) ten noordoosten van Amsterdam. Dus zou je verwachten dat de routebeschrijving je dan ook de oostelijke rondweg rondom Amsterdam laat rijden. Maar nee hoor, deze stuurt je vrolijk linksom de westelijke ringweg op. Uiteraard ook nog door een 80 km per uur zone (je kent dat tegenwoordigwel, zo een met trajectcontrole). Vervolgens moet je nog enorm goed uit je doppen kijken, wil je niet een afslag missen. Maar al met al ging ik goed. Totdat ik opeens Purmerend op mijn route beschrijving zag staan en ik in twijfelen werd gebracht. Want ik zag ook iets van Zaandam er op staan. Enfin afslag genomen en stuk gereden toen ik bedacht dat ik helemaal verkeerd reed. Op rustig stukje voor het rode stoplicht nog eens grondig de routebeschrijving doorgenomen en toen kwam ik er achter dat ik weer terug de snelweg op moest. Ik was kennelijk aanvankelijk toch goed gereden.
Gelukkig kwam ik niet superverlaat aan. Francine had mij al gewaarschuwd dat ik de afslag naar haar straat toe zou missen als ik niet goed oplette, hetgeen ook gebeurde. Maar fout was snel gecorrigeerd. Vrijwel gelijktijdig met mij stapte ook Maaike na een aantal minuten bij Francine binnen.

Maaike




Lekker met zijn drieen en kleine Marleentje koffie gedronken en een stuk kwarktaart gegeten (zie stukje bij beetje blog), waarna wij aan de scrap gingen. En met wij bedoel ik niet alleen Francine, Maaike en ondergetekende. Maar ook een driejarige (of bijna driejarige). En creatief dat ze is.




Later in de middag enorm gelachen om en met Frank. Genoten van Robin.

Francine - Mijn scrapvriendin en mede Olympus-fotografe



Kortom een zeer geslaagde dag, die zeker voor herhaling vatbaar is. Francine, dank je voor je gastvrijheid en het laten genieten van je geweldige kinderen.

2 opmerkingen:

Marjolein zei

Oh gat, route beschrijvingen bij A'dam..... een ellende.zeker als je naar Schiphol moet, weet ik alles van LOL
Ziet eruit als een heel gezellige dag!

Francine zei

Het was leuk leuk LEUK om je hier te hebben.