dinsdag, januari 16, 2007

Hare Poezelige Hoogheid

Dit is Lappie, onze Poezelige Hoogheid. Ze vind zichzelf echt een prinsesje en vrouwtje (ikke dus) ben slechts haar bediende. Als mevrouw iets van mij gedaan wil krijgen, dan gaat ze zitten op het ladekastje, waarop ook mijn snij-apparaat sta, zo dat ik niets kan doen. Als ik dan niet onmiddelijk in actie kom, begint Hare Poezelige hoogheid flink te kreunen. Nee, niet miauwen, maar kreunen. Net zolang totdat ik reageer, waarop ze dan hooghartig miauwt. Vervolgens moet ik haar verwennen. Dat wil zeggen aaien vanaf haar nek tot het puntje van haar staart (en nee, dat mag inderdaad nooit!! op eigen initiatief) of ik moet ter plekke alles laten vallen en opspringen om mevrouw van water te voorzien uit haar persoonlijke wastafel. Immers Poezelige Hoogheden drinken niet uit waterbakjes, dat ik wat voor de plebs onder het kattenvolk (haar adoptiefbroer Teigetje dus). En dan moet haar bediende het niet wagen om slechts de kraan te laten druppelen, nee ze wil dan het liefst nog dat ik haar gadesla tijdens het drinken. Dit alles onder het mom "Kijk eens hoe goed ik dat kan".

Eten is een heel ander verhaal. Als Poezelige Hoogheid eet je nooit uit een bakje, ok... alleen dan als je echt enorme honger hebt, maar anders doe je dat niet. Neen, een Poezelige Hoogheid wil haar eten van een speciaal voor haar gekochte matje (placemat in de volksmond). Niet te veel en niet te weinig. Nat voer is voor het gewone volk, nee Hare Poezelige Hoogheid eet alleen kwaliteits droogvoer. Dus waag het niet met een ordinaire zak "poes" voer van een of andere Super, nee alleen het beste is goed genoeg. Dus "Royal Canin" en sinds kort ook de "One" brokjes. Aangezien het "plebs" ook in huis rondparadeert moet het eten van Hare Poezelige Hoogheid op commando worden gedoseerd. Let wel, haar commando.

Snoepjes, nou liever niet, maar als het niet anders kan dan graag de "Catnip" snoepjes uit de dierenspeciaalzaak.

Spelen, dat doet een Hoogheid niet, dus hoe brengen wij onze tijd dan wel door.

1. Met het naar buiten staren

2. Met slapen op de Koninklijke Sofa (lees bedbank)

3. Met het slapen in de Koninklijke Watervoorziening (wastafel)


1 opmerking:

Petra zei

even testen. Ik kreeg van Maaike te horen dat er geen comments mogelijk waren.