donderdag, juli 05, 2007

update on my life

Zo ik merk dat ik al maanden niet meer heb geschreven. Tsja, maanden die achteraf gezien woelig waren met grote wijzigingen in mijn toch al niet zo roerloos verlopen leventje. Maar veranderingen, die gek genoeg goed voelen. Het is alsof ik voor een nieuwe deur sta, een stargate als het ware naar een nieuw leven. Een nieuw en spannend avontuur.
Wat is er gebeurd. In een notendop gesproken eigenlijk vrij veel. M en ik hebben besloten om niet alleen te stoppen met het adoptie avontuur, maar ook met onze gezamelijke relatie. Niet zo zeer als vrienden, want dat zijn we in de tien jaar dat we samen zijn wel geworden, maar als man en vrouw in de echt verbonden. Ik had gedacht dat ik er kapot van zou zijn, maar ik had aanvankelijk meer moeite met het feit dat het voor mij als falen aanvoelde. Ergens voelde het als een grote opluchting. Nu is het alleen nog een kwestie van practische zaken regelen.

Gisteren, 4 juli, de dag dat we 10 jaar geleden een relatie kregen vond ik een mooi en toepasselijk moment om onze trouwringen af te doen en elkaar daadwerkelijk los te laten. Dus ja, daten mag, als je dat wilt. Ik wens M een mooie toekomst toe, met een partner die ik niet voor hem kon zijn. Ik hoop dat ik daar als goede vriendin getuige van mag zijn. Dit schrijvende besef ik dat ik hem al grotendeels heb losgelaten. Natuurlijk zal het best nog wel even moeilijk worden als hij straks zijn eigen dak boven zijn hoofd heeft, maar dat zal meer te maken hebben met de gewenning van een man/ vriend over de vloer. Zal ondanks onze spaarzame conversaties toch best behoorlijk stil worden.

Ik geloof dat mijn familie meer moeite heeft met het feit dat wij uit elkaar gaan, dan wijzelf. Maar goed, naar buiten toe leken wij wellicht een ideaal stel. Maar wij wisten beter.

Ik zal dus vanaf heden proberen jullie op de hoogte te houden van mijn leven als (bijna) vrijgezel en nee... niet alles krijgen jullie te weten. sommige dingen zullen prive blijven, totdat ik ze op een gegeven moment met de rest van de wereld wil delen. Hhahahahaha

Geen opmerkingen: