vrijdag, augustus 10, 2007

Mijn eerste drie dagen



Zo eindelijk een update van mijn eerste drie dagen van de vakantie. Anita haar ADSL werkte niet, dus kon niet echt goed het internet op. Maar het probleem is vandaag verholpen, dus hier dan eindelijk het langverwachte verslag.

Dinsdagmorgen om half zes door M wakker gemaakt, omdat ik door de oordopjes en het slaapmasker volledig in coma lag. Na een snelle douche en een ontbijt reden we om iets van half zeven uit Spijkenisse weg. Ik was behoorlijk zenuwachtig onderweg. Om even voor achten waren we op Schiphol en na gedag gezegd te hebben ging ik naar de balie toe om in te checken. Alles liep zo voorspoedig dat ik om kwart voor negen uur door de douane was en klaar was om tax free te shoppen. Een luchtje gekocht en een echte Hollandse schort voor Anita en toen bij de Mac Donalds een ontbijtje gehaald. Want ik had inmiddels toch best wel honger gekregen. Ontbijt bestond uit een Mc Tosti, een cappucino en een sinaasappelsapje.
Om tien uur moest ik mij melden bij de gate. Daar aangekomen moest ik met een douane beambte meelopen die allerlei vragen stelde, waarna ik een goedkeurend geel stickertje op mijn paspoort kreeg en door mocht lopen naar de ruimte waar je moest wachten om aan boord te kunnen gaan.
Om 11 uur zat ik in het vliegtuig, maar deze vertrok met een half uur vertraging. Ik zat naast een leuk Amerikaans stel uit Florida (Dan & Jody Barnett) en had al snel aanspraak.
In tegenstelling tot wat er op de website qua informatie stond, kregen we niet 1 maar 2 films te zien aan boord. De eerste was "Are we done yet" , een erg humoristische film over een stel dat een huis koopt en met dat huis blijkt van alles mis te zijn. Een echte aanrader.
Na deze film kregen we rond 1 uur 's middags onze warme maaltijd. Er was keuze uit kipfilet met aardappels en groente of kaastorteloni's met kaassaus. Erbij zat een lekker broodje, wat creamcrackers, boter, kruidensmeerkaas, een bakje met fruit op sap en een baggerzoet toetje. Maar het was allemaal goed te eten en ook voldoende.
Tijdens de tweede film "Shrek 3" ben ik in slaap gevallen met mijn ipod in de oren. Ik werd wakker toen de film weer was afgelopen. De rest van de tijd heel geanimeerd zitten kletsen met Jody en Dan. Ik heb het businesskaartje gekregen van Dan, met de mededeling, dat als ik ooit in Florida ben ik contact met hen moet opnemen.

We kwamen redelijk op tijd aan in Philly. Hier bij de immigration een scan laten maken van de linker en rechterwijsvinger en een digitale foto van mijn gezicht, nog wat vragen beantwoord en toen mocht ik officieel de VS in. De koffer van de band gehaald en richting de douane gegaan. Onderweg moest ik de koffer weer inleveren, opdat hij mee ging naar Denver en toen bij de douane alles weer op de band gedaan, inclusief mijn schoenen. Ik had mazzel, want alles was dik in orde, maar Dan die voor mij liep had minder geluk en hij moest mee een hokje in.

In Philly op de luchthaven een kaart gekocht van Philly voor mijn scrapbook en toen bij de Foodcourt een pizzapunt met een bakje fruitsalade gegeten. Ondertussen kort telefoontje gepleegd met mijn ouders en met M en verder nog wat sms-jes verzonden. Ik moest om iets van vijf uur bij de wachtruimte zijn voor de vlucht naar Denver. En terwijl ik daar zat te wachten nog een grote Maui Mango Smoothie op. Veel mensen om mij heen in de wachtruimte waren druk met mobiel telefoneren, spelen op hun blackberry of met hun laptop. Het viel mij op dat ik de enige Europese was, de rest was allemaal Amerikaan. De temperatuur op de luchthaven was trouwens moordend. Ik had verwacht dat het min of meer zoals bij ons zou zijn, aangezien het behoorlijk bewolkt was, maar het was klam en bloedverziekend heet.

Om iets voor half acht gingen we eindelijk in Philly aan boord. In de Envoyclass gedeelte, zat een kerel die ik wel eens op tv had gezien. (lastig als je slecht bent in het onthouden van namen, maar goed in het onhouden van gezichten). Hij dacht dat ik in de stoel naast hem kwam zitten, helaas, mijn stoel was niet zo comfortabel. Stom, stom, stom dat ik niet gevraagd heb om zijn handtekening. Ook hier tijdens de film "Spiderman 3" geslapen. De vlucht had trouwens behoorlijke vertraging.

Op Denver airport aangekomen moesten we naar een soort van metro lopen en vervolgens 3 haltes meerijden naar de centrale hal. Toen maar achter het stel aangehobbeld, dat de hele vlucht naast mij had gezeten naar de band waar de koffers op zouden verschijnen. Toen ik om de band liep zag ik opeens een kleine tiara op een hoofd en daarnaast herkende ik het gezicht van Caela. Dus meteen gehugged met Anita, Caela en Michael. De koffer van de band gehaald en naar de auto gegaan. Om ongeveer 12 uur waren we bij Anita. Na de spullen op de kamer gezet te hebben heb ik nog tot 2 uur zitten kletsen en lachen met Anita.

Gisteren (8 Augustus) was ik om even over 9 uur wakker en hebben we weer zitten kletsen tot een uur of half een. Daarna snel gedouched en gegeten. Anita heeft verrukkelijke perzikken die Michael meegebracht heeft. Daarbij zijn onze perzikken maar zielige dingetjes. Om 10 voor twee zaten we in de auto op weg naar de dansschool, want Caela had een choreografieklas (ballet) en gelijktijdig een auditie voor een andere company. Het was heel leuk om dit mee te maken en ze is echt enorm goed. Heel gracieus en lenig.
Hierna zijn we naar Michaels gegaan (een enorme grote hobbywinkel, en als ik zeg enorm groot, dan is dat ook enorm groot). Daarna gingen we naar de supermarkt. Hier heb ik werkelijk mijn ogen uitgekeken. AH XL lijkt groot, maar deze past met gemak wel 2x in deze supermarkt. Waar wij misschien hooguit 4 kasten met ijsjes en ijs hebben, hebben zij een heel pad met aan weerszijde allerlei soorten ijs in allerlei formaten verpakking. Haast tot complete emmers aan toe.

Bij terugkomst bij Anita thuis was ik inmiddels misselijk van vermoeidheid, dus toen even gedurende 2 uurtjes een dutje gedaan, waarna we gegeten hebben. Heerlijke pitabroodjes met tonijnsalade!!!! en een verrukkelijke salade. 's Avonds zouden we scrappen, maar uiteindelijk hebben we weer tot middernacht alleen maar zitten kletsen en lachen.

Vanmorgen was ik al vroeg wakker (om half zeven). Vanuit het slaapkamerraam heb ik wat foto's gemaakt van de bergen. Daarna ben ik wat gaan lezen, wat geschreven in mijn dagboekje en toen nog heel even in slaap gesukkeld. Om iets over achten was ik uiteindelijk wakker en toen na het douchen ontbeten met brood met Peanutbutter, een overheerlijke perzik en 2 koppen koffie. Geprobeerd om mijn blog bij te werken, maar omdat de ADSL het niet deed, dat maar laten zitten. We gingen naar Ft. Collins, omdat daar het Welcome center zit van Colorado (een van de plaatsen waar die zit), hier wat folders meegenomen. Rondgehobbeld in old town ft. Collins, wat kleine souvenirtjes gekocht en bij Ben & Jerry's een heerlijke smoothie gehaald. Vervolgens zijn we naar de grote Welcome Center gereden, waar ik mijn gratis t-shirt opgehaald heb, meer folders verzameld heb en toen gingen we naar een enorme biologische supermarkt. Zelfs in deze past onze AH 2x. Hier lekker uitgeleefd met mijn fotocamera. Vervolgens zijn we naar de Mall geweest, ook hier weer mijn ogen uitgekeken en tot slot nog naar een grote scrapbookwinkel geweest.
Nu dus weer thuis bij Anita. Heb zojuist met Angela(Mc) van SG gesproken aan de telefoon. We gaan zometeen Sloppie Joes eten (er zijn een aantal gerechten, combo's die ik gegeten moet hebben voordat ik terugga naar Nl.).
De temperatuur was overigens vandaag zo rond de 36 graden Celcius (94 F.)

Morgen gaan we naar Denver: naar de Zoo en het museum.

Geen opmerkingen: